A Budapest Beacon helyreigazítást ad ki és elnézést kér

október 20, 2014

egg

Péntek délután, reagálva a független, neves online hírportálok,  az atv.hu és a 444.hu által közzétett cikkekre, a BudapestBeacon megjelentette cikkét az „US bans 10 Hungarian officials, businessmen from entering country” címmel.

Cikkünk célja az volt, hogy összefoglalja azt, amit az atv.hu és a 444.hu írt a történetről, s nem pedig az, hogy igazolja a tudósítás hitelességét.

Sajnálatos módon, a cikkünk alábbi állítása nem tükrözte hűen a fenti két hírportál cikkeit:

“Az ATV tudósít arról, hogy összesen 10 magánszemélyt hívattak be az Egyesült Államok Budapesti Nagykövetségére azért, hogy tájékoztassák őket arról, az USA-ba történő belépési engedélyüket elnöki proklamációval felfüggesztették.”

Az atv.huIsmert „fideszes” üzletembereket tiltottak ki az USA-ból” cikke idéz egy meg nem nevezett üzletembert, aki azt mondta, behívták a nagykövetségre és arról tájékoztatták, a döntés „elnöki proklamáció” útján született. Az atv.hu a cikkben ezen kijelentés valóságtartalmával kapcsolatban nem tett semmilyen állítást, s arra sem utalt, hogy a másik kilenc esetben is ez történt volna.

Sajnálatosan a Le Monde később arról tudósított, hogy a Budapest Beacon tisztázta, hogy a tiltást az Egyesült Államok Elnöke bocsájtotta ki. Nem volt szándékunk bármit is „tisztázni”, csak arról írni, amiről az atv.hu és a 444.hu tudósított. Továbbá megjegyezzük, hogy az Egyesült Államok Budapesti Nagykövetsége korábban már kifejtette, hogy a döntés az USA Külügyminisztériumában született meg.

Elnézést kérünk az atv.hu, a Le Monde, az MTI olvasóitól, a magyar és az amerikai kormánytól a hibánkért.

A fent említett atv.hu cikk– mely tudósításunk alapjául szolgált – ide vonatkozó része:

“Úgy tudjuk, tíz magyar magánszemély beutazási engedélyét vonta vissza az Egyesült Államok. A döntés egyértelműen a magyar kormány politikája elleni kritikának tekinthető, tehát tovább mélyül a magyar-amerikai politikai konfliktus. „Behívtak a nagykövetségre, ahol közölték, hogy felfüggesztették az állandó belépési engedélyemet. Nem indokolták a döntést, hanem egy elnöki proklamációra hivatkoztak. Házhoz hívtak a pofonért” – magyarázta lapunknak egy ismert magyar üzletember, aki a „kitiltottak” között található.”

Fentiek tükrében módosítjuk a történetről szóló tudósításunkat az alábbiak szerint:

“Az ATV tudósít arról, hogy összesen 10 magánszemélyt hívattak be az Egyesült Államok Budapesti Nagykövetségére, egyiküket arról tájékoztatták, hogy az USA-ba történő belépési engedélyét elnöki proklamációval felfüggesztették.”

Nem tudjuk felfogni, hogy az atv.hu vasárnap, két egymást követő cikkében miért a Budapest Beacon-t jelölte meg forrásként az „elnöki proklamáció”-ra vonatkozóan, hiszen mi magunk is az atv.hu-nak tulajdonítottuk az információt. Az ”Obama hagyta jóvá a magyarok kitiltását?“ és a “Goodfriend: kiszavazhatják Magyarországot a Demokráciák Közössége Kormányzótanácsából“ cikkek az alábbiakban láthatóak, részben ill. egészben.

Mi, a Budapest Beacon munkatársai elkötelezettek vagyunk a magyarországi eseményekről a tényeken alapuló tudósító híradások mellett. Sajnos, ez gyakran nehéz érzékeny kormányzati információkat tartalmazó hírek esetében. A jövőben törekszünk jobban végezni munkánkat.

ATV2

atv3