Lovas István szerint magyar nyelvű hírszolgáltatást indít a Russia Today

január 22, 2015

lovas

A kormányoldali Magyar Nemzet korábbi újságírója és brüsszeli tudósítója, Lovas István saját Facebook oldalán tette közzé, hogy az RT (korábban Russia Today) rövidesen magyar nyelvű hírszolgáltatást indít. Az RT kommunikációs vezetője, Anna Belkina ugyanakkor a Budapest Beacon kérdésére válaszolva az alábbi nyilatkozatot tette:

“Jelenleg nem szerepel terveink között az RT magyar nyelvű változatának az elindítása”.

Arra a kérdésre, hogy Lovas kapcsolatban áll-e az orosz TV csatornával a terveket illetően, Belkina azt válaszolta, hogy nincs tudomásuk ilyen jellegű levelezésről.

Lovas „nagy bejelentés” megtételére készült oldalán. Miután elküldték a Magyar Nemzettől, az újságíró indítványozta az atlanti-ellenes propaganda terjesztését a nyugati álszentség bemutatása által az RT magyar nyelvű változatának elindításával. Néhány hónapja Lovas még petíciót is megfogalmazott Vlagyimir Putyin orosz elnöknek írt nyílt levelében, melyben az RT magyar nyelvű hírszolgáltatásának elindítását kérte.

Az orosz állami támogatást élvező nemzetközi hírszolgáltatás némiképp átfedné a magyar állami média nemrég bejelentett terveiben szereplő, angol nyelven is elérhető folyamatos hírszolgáltatását.

Lovas ismert nacionalista, Nyugat-ellenes és lelkes anti-liberális kommentelője a jelenlegi magyarországi eseményeknek. Mielőtt a jobboldali Magyar Nemzet és Demokrata újságokhoz csatlakozott, az 1990-es években a Szabad Európa Rádió szerkesztőjeként dolgozott Münchenben.

Az obszcén kifejezéseket sem nélkülöző nyílt levelében Lovas a baloldali és liberális újságírókat átkozta, amiért szerinte azok nem számolnak be az ellenzéki személyeket negatív színben feltüntető hírekről. Válaszunkat erre itt olvashatja.

A moszkvai központú RT az orosz kormány álláspontját tükrözi és a világ számos országában fogható. Moszkva mellett irodát tartanak fenn Londonban, Washington DC.-ben, New York-ban, és műsoraikat orosz, angol, spanyol, arab és részben német nyelven sugározzák.