Mielőtt összerúgták Simicskával a port, az Orbán-kormány befolyásolta a Hír TV műsortartalmát

október 8, 2015

simicska_GRIDfekvo-e1423563855684A g…gate február 6-i kirobbanása előtt a Hír TV kormányzati kézi vezérléssel működött – állítja a televízió vezérigazgató-helyettese.

A Hír TV gyakorlatilag az állami média propagandacsatornájaként funkcionált, mielőtt Simicska Lajos (képünkön) és Orbán Viktor februárban összerúgta a port – írja a 444 Tarr Péternek, a Hír TV vezérigazgató-helyettesének a Kreatívnak adott interjújára hivatkozva. Orbán Viktor miniszterelnök Simicska Lajos általi február 6-i leg…zése előtt a „kormány kommunikációjáért felelős emberek” heti rendszerességgel jártak be eligazítani a vezérkart – mondta Tarr.

„A velük történt egyeztetésen dőlt el, hogy kit hívnak be, milyen témát és hogyan dolgoznak fel. A Jobbik ki volt tiltva, DK-s és MSZP-s szereplő alig volt, témákat állítottak le fentről” – mondta Tarr.

A vezérigazgató-helyettes szavaiból kiderül: mindez akkor változott meg, amikor Simicska leg…zte Orbánt.

„A kormány »hisz a demokrácia alapértékeiben, így a független és szabad sajtóban is«, ezért visszautasítja a Hír TV vezérigazgató-helyettesének utalásait arra, hogy korábban, az Orbán-Simicska-háború kirobbanása előtt a kormányzati kommunikáció befolyásolta a témákat és azok feldolgozását is a televízióban” – írta az Origó idevonatkozó, Kovács Zoltán kormányszóvivőnek címzett kérdéseire a Kormányzati Információs Központ.