Több mint hat és fél milliárdot fizetett ki a Quaestor közvetlenül a bedőlés előtt

október 14, 2016

quaestor

Több mint hat és fél milliárd forintot fizetett ki a Quaestor 2015. március 9-én, közvetlenül a cég csődje előtt – derül ki az N1 TV birtokába jutott kifizetési listából. A Jobbik-közeli internetes televízió több, a listán szereplő személyt is igyekezett megszólaltatni, hogy honnan volt fülesük, de az orgánum nem nagyon járt sikerrel. Az egyik interjúalany szerint „csak az igazán nagy kutyák tudtak előre a bedöntésről”.

A Jobbik-közeli internetes televízió, az N1 TV nyilvánosságra hozta a Quaestor utolsó, az orgánum birtokába jutott kifizetési listáját. Ebből kiderül: 2015. március 9-én összesen 6 565 493 222 forintot vettek ki a cégtől, ebből egyedül a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) cége, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) 3 847 107 080 forintot. Volt olyan magánszemély, aki 414 537 635 forinthoz jutott az utolsó pillanatban.

Az internetes televízió szerint „sokan fülest kaphattak a Quaestor bedőléséről”. A stáb fölkereste az egyik, közvetlenül a csődöt megelőzően a Quaestorból komolyabb összeget kivevő céget, a kecskeméti Gördülő Kft-t, „amely közel harmincnégy millát vett ki a csőd napján”, de semmilyen értékelhető válasz nem érkezett arra a portál azon kérdésére, hogy honnan tudtak előre a csődről.

Az N1 TV az összesen 192 271 646 forintot fölvevő Bolya Gábor Richárd – „aki korábban sofőrként dolgozott a Legfőbb Ügyészségen” – után nyomozva megtalálta Bolya szüleit, akik nem bizonyultak túl konstruktívnak. „A Legfőbb Ügyészség egykori sofőrje tehát jól gazdálkodott, hisz úgy tűnik: öt év alatt közel kétszázmilliót tudott spórolni gépjárművezetői fizetéséből” – közölte a televízió.

A tévé fölkereste a listán ugyancsak szereplő Mádéfalvy Csabát. Az egykori vízipólós 14 597 052 forintot vett föl az utolsó napon. Nem találták otthon, „de felesége, a Fidesz egykori tanácsadója, Bende Gyöngyi otthon volt”. A riportból kiderül: „a nő 2007 óta a Quaestor kommunikációs igazgatójaként dolgozott”. Bende az N1 TV-nek tagadta, hogy előzetes információjuk lett volna a várható csődről. Szerinte „csak az igazán nagy kutyák tudtak előre a bedöntésről”, négy-öt ember.

„Információink szerint a Quaestor bedőlése előtti hetekben az utolsó napon kivett hat és fél milliárd többszörösét vették ki a bennfentes információkkal rendelkezők” – zárul az N1 TV riportja.

A riportot szemlézte az Index. A portál cikkének megjelenése után a Legfőbb Ügyészség a következő helyreigazítás közlését kérte:

Valótlanul jelent meg a hírekben, hogy az ügyészség egyik gépjárművezetője, aki tavalyig a Legfőbb Ügyészségen dolgozott, 200 milliót vehetett ki a cégből a Quaestor csőd napján. A valóság ezzel szemben az, hogy a listán szereplő személyek közül egy névazonosságot mutató személy valóban dolgozott gépjárművezetőként a Legfőbb Ügyészségen, azonban – a hírekkel ellentétben – a munkaviszonya több mint 5 évvel ezelőtt megszűnt és azóta nem áll egyetlen ügyészi szervnél sem alkalmazásban.

Az N1 TV-nek az ügyészség szintén elküldte a fönt idézett szöveget, melyet az orgánum az alábbiakkal egészített ki:

Az ügyészség állításával ellentétben mi nem állítottuk azt, hogy az említett férfi, Bolya Gábor Richárd tavalyig a Legfőbb Ügyészségen dolgozott. Ezt egy jelenleg is ott dolgozó kollégája mondta. Azt viszont nem cáfolta az ügyészség, hogy Bolya a Quaestoros számlanyitás időpontjában, azaz 2009-ben ott dolgozott. 

Karácsony Gergely, a Párbeszéd Magyarországért társelnöke, Zugló polgármestere az Index írását a Facebookra kitéve a következő bejegyzést tette közzé: „A Legfőbb Ügyészségen dolgozó söfőr (sic! – a szerk.) 200 milliót vett ki a Quastorból (sic! – a szerk.), a bedőlés előtt. Most komolyan, ez valami film? Vagy tényleg ebben az országban élünk?”

Amennyiben tetszett a cikkünk, és a jövőben is olvasna hasonlókat, itt lájkolhatja az oldalunkat (ha már korábban lájkolt minket, akkor ne kattintson!):